They carry out fault diagnosis in the Cantv service in Charallave

Technicians began to review the failures in the telephone service. Photo: Cantv.

Technicians from the Compañía Anónima Nacional Telefonos de Venezuela (Cantv), in conjunction with the Sectorial Vice Presidency of Public Works and Services, began to survey the needs and requirements of telecommunications in the municipality of Cristóbal Rojas, Charallave, in the state of Miranda.

From the La Mata Campesino Settlement, M / G Jesús Gregorio Aldana Quintero, president of Cantv, pointed out that the inspection is part of the Love in Action Plan for the Victims of the Economic War and the implementation of unilateral and coercive measures against the most needy.

Explicó que como empresa estatal de telecomunicaciones venezolana se cumple la tarea de hacer el estudio de casos y levantamiento de las necesidades de telecomunicaciones, «así como atender el tema de las averías del servicio, a fin de restituir la red telefónica e internet en la localidad».

The Major General stated that initially a massive breakdown was repaired that occurred two months ago in the aforementioned Charallavense Peasant Settlement, where 26 community councils are made up.

Asimismo, Aldana Quintero precisó que son más de 120 usuarios que tienen problemas con averías en sus líneas telefónicas, de acuerdo al levantamiento que se ejecutó la semana pasada. «El diagnóstico inicial arrojó que existen fallas en los servicios de internet y llamadas telefónicas, no sólo de Cantv sino también de otras operadoras privadas». Aseveró que las fallas en la red Cantv serán evaluadas, según el reporte hecho por los suscriptores del servicio.

El funcionario exhortó a los suscriptores de Cantv a reportar las averías, «porque si no la tenemos reportadas en el sistema, realmente, no podemos saber si tenemos un servicio afectado o no afectado».

Durante el despliegue, Aldana Quintero recalcó que con apoyo de voceros del poder popular se activaron las mesas de telecomunicaciones, en el marco de la nueva transformación de la Cantv. «Buscamos unir la empresa estatal de telecomunicaciones con la comunidad», apuntó.

The military man pointed out that, from the state telecommunications company, a campaign will be carried out to educate subscribers in relation to the handling of applications and different non-face-to-face channels that are being applied as a company in order to improve the service and the relationship with the user.

Regarding the inspection of the failures in the Cantv network in the Mirandian subregion, the military official expressed that in combination with the Social and Territorial Sectorial Vice-Presidency, it will be determined which sector will be addressed, according to the needs of the Tuya population.

 

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